Ziekenhuis bezoek & laatste week! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Lisa Collins - WaarBenJij.nu Ziekenhuis bezoek & laatste week! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Lisa Collins - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis bezoek & laatste week!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

27 Augustus 2011 | Oeganda, Entebbe

Hoi iedereen,

Toch nog maar even een allerlaatste blog! Deze week op het project was het erg relax! Laura en ik hebben een newsletter geschreven over deze maand op het project en deze zal geplaatst worden op de website van be-more. Verder was het erg heet maandag en dinsdag en hebben we ook zwetend aan het zwembad gelegen! Wat ga ik het zwembad toch missen daar. Verder hadden we niet echt activiteiten op de planning vanuit het project. Leonie vertrok woensdagmiddag, vanwege een eerdere vlucht..dus toen waren alleen Laura en ik over van ons project, en Cindy en Alex in ons huis natuurlijk. Donderdag hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn Laura en ik naar onze buurman gegaan, deze was al erg aanhankelijk de 1e dag! Als je ze een vinger geeft, pakken ze meteen je hele hand en zitten ze elke dag bij je binnen. Daarom wel zo handig om op de laatste dag bij hem langs gegaan.. Hij werkt namelijk als student medicijnen op de dental clinic als tandarts in het ziekenhuis 5 min verderop. Laura en ik wilde wel heel graag even langs gaan. Hij bleek niet thuis te zijn, dus wij op naar het ziekenhuis, daar stapte we binnen..en hij was compleet verrast! Er stond een enorme wachtrij patienten te wachten, maar wij mochten vrolijk binnenlopen..wel beetje sneu.

We kregen een rondleiding door het ziekenhuis, het ziekenhuis zijn eigenlijk aparte huisjes met ieder zijn eigen afdeling. Hij bracht ons naar de kinderafdeling, ik wist niet wat ik zag. Ik denk wel 40 bedjes gepropt in een zaaltje met allemaal kleine kindjes erin. Ik had al mijn ballonnen meegenomen, en ze waren allemaal voorzien van een ballon. Terminale hiv patientjes die eigenlijk gewoon dood liggen te gaan in bed..en dan met een ballon ZO blij kunnen zijn..mijn hart brak.
Veel kindjes met malaria, epilepsie en hiv dus..verschrikkelijk. Nadat we de kindjes extreem blij met ballonnen hadden achtergelaten nog een kijkje genomen op de bevallings afdeling..hier was precies hetzelfde verhaal..vrouwen gepropt in een zaal..vrouwen die nog moesten bevallen of al waren geweest..gezellige bedoeling! Wat opvallend was dat er geen mannen bij waren..schijnt gebruikelijk te zijn in Uganda! Hij is er alleen voor het geld..verder niks zei onze buurman Isaac. Indrukwekkende dag dus!

Savonds op onze party kwam Isaac de tandarts nog langs, hij vertelde dat de dokters enorm blij waren met ons bezoek, en met de ballonnen..de kinderen hebben er nog uren mee gespeeld en ze vergaten even dat ze ziek waren. Hij had de kinderen in tijden niet zo blij gezien. We mochten ook zeker weer terug komen..superlief!!

Verder hebben we onze afscheidsparty gehad, Tom en mensen van het project hadden een heerlijke maaltijd voor ons gekookt en cadeautjes uitgedeeld..superleuk! Vrijdagochtend vertrokken naar Entebbe, souvenirs ingeslagen heerlijk uiteten geweest, de weg kwijt raken terug naar het hostel..daar aangekomen kwamen we Peter en Walter tegen (die we 2 weken terug hadden ontmoet in Masaka, op de fietstocht) dit was natuurlijk fantastisch en zijn we uiteraard als vanouds op stap gegaan in een te foute discotheek knigh riders..vol met hoeren! Heel ranzig, en ze waren erg opdringerig. Maar verder enorm gelachen, en mijn kater is weer TOP! Verder hebben we net ingecheakt en gaan we nog rustig aan doen, voor onze vlucht. Onze vlucht gaat om 2:10! Morgenmiddag rond 1600 zal ik weer landen om schiphol!

KUS!!!!!

  • 27 Augustus 2011 - 14:23

    Babette:

    Haa!

    Klinkt als een mooie afsluiter! En dan nu lekker naar huis en weer kunnen genieten van alle westerse luxe :)

    Tot snel!

    xxx

  • 27 Augustus 2011 - 22:24

    Mama:

    Hee schat, nou je allerlaatste blog...
    Super dat alles zo goed is gegaan, had je van de week al gesproken, na je bezoek in het ziekenhuis, heftig hoor..
    Ik zie je over 16 uur......
    XXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 34907

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 05 Augustus 2014

Zuidoost-Azië!

16 Februari 2012 - 28 Maart 2012

Afstuderen op Curacao!

30 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

Uganda, de parel van Afrika!

28 Mei 2009 - 16 Augustus 2009

The big American dream

Landen bezocht: