De tijd vliegt! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Lisa Collins - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Lisa Collins - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Augustus 2011 | Oeganda, Masaka

Hoi iedereen!

Ik vind het echt superleuk dat jullie mijn blog lezen en leuke reacties achterlaten! Even denken hoor...na het Rafte in de Nijl van vorige week hebben we een rustige week gehad op het project. We zijn de community outreach ingeweest, dit is wel het dichtste wat dichtbij echte armoede komt.. hier hebben we thuisbezoeken gedaan..wat ik soms best wel eens omgemakkelijk vond om ze zulke directe vragen te stellen (thuis heb ik daar nooit zoveel problemen mee) maar ze reageerde heel erg anthousiast en werd meteen uitgenodigd in hun kleine woonkamer waar ze al met 11 man opgeptopt zaten..maar wij kregen de mooiste plek. Hier hebben we even hard gewerkt en pits gebouwd voor de mensen waar ze hun afval in konden deponeren. Dit is niet echt mijn ding, maar wel prima opzich.. ik liet me ofcours van mijn beste kant zien en Tom en Vivien lagen dan ook dubbel van mijn rode kop en inspanningen. Leuk! De volgende dag een oven gebouwd, met een hoop modder etc..hier zal ik maar niet teveel woorden aan vuil maken..haha.De dag daarna zijn we eerst weer naar St. Brunos gegaan om een les te geven over emoties. Eerst was het de bedoeling om het over Human Rights te hebben, maar ik wilde wel een wat luchtiger onderwerp..aangezien deze kids zo klein zijn en ze soms niet zo heel enthousiast zijn..ik wil ook leuke grapjes kunnen maken en niet zo serieus allemaal. Afijn, dus een les voorbereid over emoties, wat zijn emoties en welke emoties heb je. Als voorbeeld voor de kinderen konden ze hun emotie op de ballon tekenen en die mochten ze dan houden. Nou en enthousiast dat ze waren! Top! Hierna naar de dovenschool gegaan, de leraar vertaalde alles in gebarentaal en wij kregen ook een sign name. Dit was weer een top dag! De dag hierna regende het keihard, godzijdank geen stoof te hoeven bouwen. Laura en ik en Alex waren alleen thuis dit weekend omdat de rest van de groep naar Murchison falls gingen (daar gaan Laura en ik a.s. weekend heen) Heerlijk even rustig. We zijn vrijdagavond naar een BBQ geweest en daarna naar de Vienna gegaan (een lokaal kroegje) om nog even een drankje te doen..dit werden er al snel meer! We kwamen 2 nederlandse jongens tegen die een fietstocht door Uganda aan het doen waren. Hierna zijn we nog in de discotheek Ambiance beland..een superfoute disco met fluor tapijt etc..als snel was het 3 uur en zijn we met zn allen naar huis gegaan,een superavond! En mijn eerste kater hier is een feit! Rose of Martini kennen ze hier niet, dus het was of bier of smirnoff ice..nou dus was ik weer even 17 met mijn smirnoff. Voor zaterdag op zondag hadden Laura en ik een hotelkamer geboekt in het hotel Tropic inn.. een double room met ontbijt een bad en een WC! voor maar 18 euro..fantastisch! We hebben dan ook enorm genoten van onze 'LUXE'. Zondag de rest vd dag aan het zwembad gelegen en savonds weer met de rest van de andere NLe vrijwilligers naar de Ambiance gegaan. Ondertussen is het alweer de 3e week hier en de tijd vliegt! Verder gaat alles nog top, wat ook grappig is.. is dat er naast ons huis ze een huis aan het bouwen zijn..veel mannen in gele pakken lopen daar rond. Blijkt dus dat deze mannen gevangenen zijn! En ze kijken recht op onze 'wc', ik heb ze dan ook een ochtend vriendelijk begroet toen ik daar rustig zat..ze hebben ongetwijfeld mijn billen al gespot. Irene van ons project vertelde dit en zei als ze wegrennen wat makkelijk kan worden ze meteen doodgeschoten door de bewakers...lekker dan.Ook hebben we een liefdesverklaring per brief gehad van iemand..weten nog steeds niet wie. Als we ons verveelde konden we hem bellen voor drinks or weed..en dat ze we zo mooi zijn en hij ons regelmatig ziet etc..bah! Totaal geen behoefte aan..als je hier al wordt betrapt met een zakje wiet vlieg je 10 jaar de cel in!

Verder heeft Liore ons project verlaten en naar een ander project gegaan. Ze vond zelf dat ze er niet tussen hoorde etc..

Maargoed! Dit weekend gaan Laura en ik op SAFARI naar Murchison Falls, ik heb er zoveel zin in! We vertrekken donderdagochtend en komen of zondagavond of maandagochtend terug!

Dikke kussen!!!

  • 16 Augustus 2011 - 13:06

    Kelly En Jaeren:

    Hoiii lieve schat

    Wat fantastisch om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    En wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!!
    Nog maar even en je bent alweer terug!!

    Tot snel lieverd!

    Dikke kus van ons

  • 16 Augustus 2011 - 13:48

    Mama:

    Heee Schatje, ik wist niet dat je zo handig was, ovens bouwen!!!Ik heb hier thuis ook wel wat klusjes, haha.Maar het schiet idd op zeg....En je gelooft het niet, de zomer is nu echt begonnen in Nederland, ik ga morgen met Marjolein heel de dag naar Schevingen. Hoor je snel liefje.
    XXXXXXXXXXXXXX lOVE U XXXXXXXXXXX

  • 16 Augustus 2011 - 14:52

    Annelies:

    Fantastisch Lisa!! Heerlijk op safari. Geniet ervan!! Kus

  • 16 Augustus 2011 - 18:01

    Ikke...:

    En je hoort me ook zeker niet klagen dat de tijd vliegt...

    Maar zeker nog genieter daar lief in Uganda waar je katers krijgt van tiener drankjes... (niks gewend jij)

    En de Safari natuurlijk..

    Volgende keer Samen..!!

    Kussss

    ( dacht doe even een SPONTAAN reactie plaatsen)


  • 16 Augustus 2011 - 20:44

    Yvonne:

    Hee lief meisje,
    Wat maak je toch allemaal leuke dingen mee, een hele ervaring hoor!
    Haha leuk over de smirnoff, hebben ze daar wel bailey's?
    Nou schatje, lekker genieten!
    Dikke kussies

  • 17 Augustus 2011 - 07:01

    Laura En Eline:

    Hoi lieve lisa!
    Echt heel leuk om je verhalen te lezen, en je foto's te zien!
    Je steekt mooi af tegen die afrikaantjes haha! Heeel veel plezier nog!
    Dikke kussen! X

  • 17 Augustus 2011 - 09:10

    Linda Musters:

    Lieve Lisa, wat knap van je wat je daar allemaal doet! Nog heel veel plezier en pas goed op jezelf ene check je koffer goed als je weer terug naar huis gaat hihih dikke xx lin

  • 17 Augustus 2011 - 18:24

    Corina:

    Heej vrijwilligster,

    Echt keileuk daar denk, beter weer als hier en een beetje 'luieren' in het zwembad, bevalt goed zo te zien.
    Veel indrukken die je opdoet en sommige zul je heus niet zo gauw vergeten ( aan jou te bepalen welke je wilt onthouden bijv. witte billen, kater haha ;p )
    nee hoor meid, geniet nog lekker van alles wat je nog mee gaat maken !

  • 18 Augustus 2011 - 07:27

    Renee:

    Hahahahah wat een verhaaaaaal weer! In 3 weken tijd lijkt het al wel of je een paar maanden weg bent!

    Geweldig om dit allemaal weer te lezen schat! geniet van je Safari (die niet over de datum is) en je laatste weekje dan zien wij elkaar spoedig weer!!!

    Dikke kus

  • 18 Augustus 2011 - 10:08

    2 Jongens Op D Fiets:

    Zozo, dus wij hebben de eer om in jullie reisverslag genoemd te mogen worden.
    Wij hebben nu lake bunyoni bereikt en zijn wel toe aan een rustdag, helaas regen...
    Echter als jullie nog tijd over hebben ;) kunnen jullie dan langs Holiday inn geusthouse gaan, want wij hebben daar onze lonely planet laten liggen :(.
    We zorgen dat we de 26ste bij de entebbe backpackers zijn zodat we de masaka nacht nog een keer dunnetjes over kunnen doen.

    geniet nog van de tijd.
    veel plezier

  • 21 Augustus 2011 - 14:05

    Netty:

    ja meisje de tyd vliegt inderdaad voorby en vooral als je het naar je zin heb nou die kerels hebben wel genoten van je billen nou we kijken uit naar je thuiskomst dus geniet nog maar even mama heeft echt nog wel wat klusjes voor je . liefs toontje en XXXX

  • 22 Augustus 2011 - 07:20

    Papa:

    Hoi Lisa,sorry dat ik zo laat reageer maar Nick had al mijn internet tijd gebruikt toen hij hier was,kan pas de 27 ste weer op.Eerste dag terug op mijn werk dus ik zit lekker in de tijd van de baas te schrijven.Dat bouwen heb je wel echt van mij !!!!...geweldig om te lezen dat je het naar je zin hebt daar,een ervaring om nooit te vergeten.....spreek iedereen engels daar of heb je wel eens een tolk nodig?...Ik hoop dat je genoten hebt van je safari...het zwembad ziet er super de luxe uit....geniet ervan lieverd..Love always...Papa..XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 34918

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 05 Augustus 2014

Zuidoost-Azië!

16 Februari 2012 - 28 Maart 2012

Afstuderen op Curacao!

30 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

Uganda, de parel van Afrika!

28 Mei 2009 - 16 Augustus 2009

The big American dream

Landen bezocht: