Nog maar 2 weken! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Lisa Collins - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Lisa Collins - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Juli 2011 | Nederland, Breda

Hoi iedereen,

Zoals de meeste wel weten vertrek ik 30 juli voor 4 weken naar Oeganda! Na een heftig, druk jaar ga ik dan eindelijk naar de parel van Afrika!Ik ben al heel lang geleden met de voorbereidingen begonnen, ik ben zo goed als klaar. Ik ga samen met 3 andere meiden. Laura, Leonie en Liore hetzelfde project doen, dit project heet Chedra.

Korte uitleg van het project:

Chedra werkt vanuit Masaka, met de bevolking van verschillende communities rondom de stad. Met programma's gericht op voorlichting en awareness, onderzoek en thuisbezoeken, ondersteuning van kwetsbare kinderen, psychosociale zorg, testcentra voor hiv/aids en sanitatieprogramma's werkt de organisatie op uiteenlopende terreinen aan de gezondheid van de lokale bevolking.

Ik verblijf samen met de 3 meiden in een huisje midden in de stad (+ gastvrouw Vera), boven ons zullen nog 1 jongen en een meisje wonen (NLers) van een ander project. We hebben elkaar allemaal al ontmoet, dus dat is erg fijn. Ik vlieg samen met Laura vanaf schiphol de 30e en zal dan 2 nachten slapen in het Entebbe backpackers hostel in een heuse luxe Garden Cottage ;-).

Vanaf maandag gaan we dus aan de slag. We krijgen veel inbreng wat erg fijn is.. Afijn, we gaan een hoop leuke dingen doen daar en ik heb er zin aan!!!!

XXXXXXXXX Lisa

  • 14 Juli 2011 - 21:47

    Claire:

    Heey Lisa ben erg benieuwd wat je van de parel van Afrika gaat vinden. Geniet er van en geniet van het lekkere weer. Lekker Boda Boda rijden daar die wind door je haren en lekkere chapati's eten en rolled eggs;)! Ik ga al je verhalen volgen

    Kus

  • 15 Juli 2011 - 06:27

    Nicole:

    Hej Lisa, wat leuk dat je een site bij gaat houden met al je avontuurlijke verhalen !! Ik ga je zeker volgen !! Heel veel plezier meis !! liefs -x- Nicole

  • 15 Juli 2011 - 14:55

    Dennis:

    Kijk nu komen we in africaanse sferen!! Beetje rode tint van moeder aarde, wat Afriaanse kinderkopjes..
    Ik vind het al helemaal spannend voor je. Je zal minder baggerweer hebben dan hier vermoed ik.. Suc7en

  • 15 Juli 2011 - 21:13

    Mama:

    Ahhh schatje, nog 2 weken en dan ga je naar het verre Afrika....Ben trots op je dat je dit doet.
    XXXXXXX

  • 19 Juli 2011 - 15:23

    Ikke...:

    Beeeellaaccchhellijk dat je ik je 4 weken moet missen :(

    Maar vind super stoer van je lief..

    Kusssss

  • 19 Juli 2011 - 17:41

    Judith:

    Heel veel succes en plezier Lisa!!! Ik zal je volgen!

  • 27 Juli 2011 - 18:17

    Dennis:

    Nu wordt het aftellen.. Nog 3 daagies..
    wel errug spannend lijkt me. Ik hier maar werken en jij daar ontspannen. Is waarschijnlijk wel een beetje dom ideaalbeeld wat ik nu schets. Je gaat dingen zien die je nooit meer vergeet vrienden maken waarvan je straks weer afscheid mag nemen. Wat een ervaring.. Ben eigenlijk best een beetje jaloers op je. Ik zit hier met een jenkende kleine die mijn aandacht momenteel alleen opeist. en jij gaat de weide wereld in..

  • 01 Augustus 2011 - 11:50

    Kelly Colkin:

    Heee lieve schat,

    Hoe gaat het daar un Uganda?
    Al een beetje gewend!
    Hoorde van mn moeder dat je goed aangekomen bent. Gelukkig maar!
    Nou ik hoop dat je het ontzettend naar je zin hebt..
    Tot snel Lieverd!

    Dikke kus Kelly en Jaeren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 34901

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 05 Augustus 2014

Zuidoost-Azië!

16 Februari 2012 - 28 Maart 2012

Afstuderen op Curacao!

30 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

Uganda, de parel van Afrika!

28 Mei 2009 - 16 Augustus 2009

The big American dream

Landen bezocht: