Weer thuis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Lisa Collins - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Breda, Nederland van Lisa Collins - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 Augustus 2009 | Nederland, Breda

Ik ben weer thuis! Het oude vertrouwde Breda. Het is zo snel gegaan. Niet normaal. De laatste week werkte ik met Amy, gelukkig. Een van de goede vriendinnen die ik daar heb gemaakt. Elke dag vertelde ze me. '' I can't believe u are leaving on saturday'' Ik kon het zelf ook niet geloven. De laatste week hadden we 8 mannen, met 4 in een rolstoel. Lekker veel zelf tillen dus. Gelukkig hadden we personeel die zelf het initiatief niet namen om te helpen, dus deden Amy en ik het maar. Ik had zoiets van ach, toch mijn laatste week. Hierna hoef ik nooit meer zelf te tillen. Lang leve de tillift!!
Vrijdagavond gingen we met zn allen naar de kroeg. De DJ die ons inmiddels kon had een liedje voor me gedraaid. Leaving on a jetplane - John Dever. Ik zei: ''Ja dat is lekker, die is zelf omgekomen in een vliegtuigongeluk'' ;) Daarna zijn Amy, Katy & Sarah tot 4 uur met me opgebleven omdat ik toen naar het vliegtuig werd gebracht. Een hoop gehuil, heel die vrijdag al ;) En toen was ik onderweg naar Minneaopolis airport. Ik heb 4 vliegtuigen van binnen gezien in 12 uur. Van Minneapolis-Detroit-New York- London- Amsterdam. Gelukkig heb ik veel tussendoor geslapen. Toen ik het vliegtuig van London naar Amsterdam zat hoorde ik het bekende Nederlandse gezeur al weer. Ik dacht toen, neeeeeee, ik wil terug! Ze waren aan het klagen over de stoelen en over de ramen. Wat een gezeur! Ik ben toch wel blij dat ik weer terug ben. Ik mis de meiden enorm daar. Ik heb geen spijt gehad van mijn camp usa avontuur. Ik heb zoveel geleerd over mezelf, mensen met een beperking. Ik heb dan ook een officiële uitnodiging gekregen om volgend jaar in de zomer terug te komen om daar te werken! En ik heb een mooie referentie brief gekregen. Waarin mooi staat beschreven hoe ik heb gewerkt en dat ik smart, kind, cheerful blabla ben. Altijd mooi voor op je cv natuurlijk! Ik heb al aangegeven daar dat ik niet terugkom volgend jaar. Ik heb het werk ook hier thuis, werk 8 uur op een dag. Krijg veel meer betaald. Er werken daar mensen die dit werk buiten de zomer niet doen, en het echt als een zomerbaantje zien en die daar ook in de buurt wonen. Het is het niet waard als je daar 120 uur, jawel! per week werkt.. en dan de nachten niet eens meegeteld als je wakker wordt. En je krijgt zoveel verantwoordelijkheid. Ik heb campers gehad die epilepsie hadden, diabetes. katheters, bloedziektes. In NL moet je daar diploma's voor hebben om daar verantwoordelijk voor te zijn. Daar hadden ze daar geen problemen mee. Ook heb ik veel met gedragsproblemen gewerkt. Dit heeft me geraakt en ik wil me hierin graag verder ontwikkelen. Ik geloof ook dat me energielevel 10x omhoog is gegaan sinds het kamp. Dus SK pas maar op ;) haha.!

Ik ben zelfs al stiekem aan het kijken wat ik volgend jaar kan gaan doen! Ik heb het buitenlandse avontuur te pakken gekregen, en naar Amerika wil ik zeker nog is terug! Ook heb ik vakantieadresjes over de hele wereld nu. Australie, Nieuw-Zeeland, Misssippi, New Jersey.. San Fransisco etc. :-D

Tot de volgende keer dan maar weer! :D

xxxxx

  • 20 Augustus 2009 - 11:01

    Renee:

    hey lieve lisa,

    Super mooi verhaal meid! En ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad! Mooi om op terug te kijken en nu inderdaad zien wat je volgend jaar zomer wil gaan doen!

    Tot volgende week dan ben ik ook weer terug! Weard!

    kus

  • 23 Augustus 2009 - 18:14

    Kelly En Jaeren:

    Lieve Lieve schat

    Ben blij dat je weer veilig terug bent...!!!
    Niet teveel feesten nu he dat je ouders weg zijn hahaha
    Kom van de week wel ff poolshoogte nemen

    DIkke kus

  • 14 Juli 2011 - 06:09

    Mistery Guest:

    Zeg Troela, wordt het niet eens tijd om je profiel een beetje aan te passen naar een meer Africaans tintje? Nog even en dan vliegen!! Spannnend.. Heb je je omnubus al uit?

  • 14 Juli 2011 - 09:32

    Lisa:

    @ Mystery guest.

    Voortaan gewoon je eigen naam heh DENNIS (schat ik zo in) Haha. Ik ga 'm binnenkort aanpassen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

The big American dream

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Weer thuis

08 Augustus 2009

One week left

01 Augustus 2009

Counting the days

25 Juli 2009

Tussen evaluatie

18 Juli 2009

Cold as hell
Lisa

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 1347
Totaal aantal bezoekers 34905

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 05 Augustus 2014

Zuidoost-Azië!

16 Februari 2012 - 28 Maart 2012

Afstuderen op Curacao!

30 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

Uganda, de parel van Afrika!

28 Mei 2009 - 16 Augustus 2009

The big American dream

Landen bezocht: