4th of July & Swine flu - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lisa Collins - WaarBenJij.nu 4th of July & Swine flu - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lisa Collins - WaarBenJij.nu

4th of July & Swine flu

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De week is nog nooit zo snel voorbij gegaan, gelukkig!. We dachten dat we 6 mannen kregen, maar ik keeg zondagmiddag te horen toen ik op ze aan het wachten was bij de gate dat we er nog een bijkregen. 7 kampers en 5 staff uiteindelijk. Kayla, Liz, Emily Ernest en ik werkten samen deze week. Ik had nog nooit eerder met ze samengewerkt, en dit was ook hun 1e week als counselor. Alleen Ernest is normaal programm staff, hij is van de sportafdeling. We hadden dus 7 mannen, en allemaal waren ze bijzonder interresant. Scott,Ira,Todd, Tony Heinz, Eugene en Wyatt. Een had een verleden met kinderen, en die mocht dus absoluut niet in de buurt van kinderen komen. Lekker handig sinds hier ook veel kleine kindere komen. Een andere draagt Hep B met zich mee. Dus het was allemaal extra veel opletten. De helft kreeg eten vn special diets en had speciaal bestek. Tony zit in een rolstoel en is spastisch. Hoe ze hier alles hebben geregeld voor de wat zwaardere gehandicapten is belachelijk. Ze hebben niet eens een douchebrancard, lift, tilmat helemaal niks. We moesten hem transferen met zn 2en dmv van een riem, wat helemaal niks uitmaakt. Ik heb hem bijna heel de week getild, mijn rug is ongeveer dood verklaard nu. We hadden dus veel personal care deze week. De rest van de staff had nog nooit iemand gedouched of iets dergelijks, dus dat kon ik uitleggen. Helaas ben ik deze week niet doorgekomen zonder dat ik geslagen ben. Ik was met Scott aan het lopen en ik zei dat we rechtdoor gingen, pats kreeg ik zn loopstok tegen mn arm aan. Hij begon tegen me te schreeuwen ''You go home baby!"' BABY!!!'' Hij had die ochtend naar een meisje lopen kijken en zei..she is so cute! Misschien dat dat het had getriggerd? Ik heb geen idee, ik vond het igg walgelijk

. Het hielp ook niet echt dat het elke dag 30 graden was. Ook hielp het niet dat Kayle niks deed. We hadden het keidruk elke dag en ze zat op kont niks te doen. Ik ben mezelf zo goed tegengekomen deze week. S'ochtends vroeg als we iedereen aan het aankleden waren ging ze gerust in de woonkamer op een stoel zitten. ''Uhm, what are we doing now?'' ''It's 7.30 we are getting dressed for breakfast'' En dan nog steeds niks doen.. Terwijl ik vantevoren had uitgelegen hoe alles in zn werking ging en als iemand een kamper met zn 2en wilde doen in verband met personal care dan was dat prima dan konden z dat gerust vragen aan me. Maar nog steeds kwam er niks uit. Ze deed gewoon allemaal rare dingen, ze liet haar maandverband op de grond naast de wc liggen enz :S Toen ik haar vroeg om dat op te ruimen omdat wij kampers hebben die dat zullen oppakken en god weetik wat er mee zullen doen en dat het niet zo hygienisch was, keek ze me verbaasd aan. Het toppunt was die middag dat ze het weer deed! Ik ben de laatste dag best wel boos op haar geworden. We waren de koffers aan het inpakken, het huisje aan het schoonmaken en iedereen was bezig behalve zij. Ik vroeg ''What are u doing?'' ''It's very annoiing that you are sitting here doing nothing when we still have suitcases to be packed and other stuff'' Toen kreeg ik als antwoor '' I showered a kamper this morning and pakced a bag, im taking a 5 minute break''
Mijn mond viel open..'' So? I got 3 people out of bed this morning and packed 2 bags, everyone else is tired and also wants 2 take a 5 minute break.. i dont see them sitting around..'' Toen deed ze nog steeds niks. Toen vroeg ik haar of ze woonkamer wilde opruimen, en eindelijk actie. Je moest haar gewoon ALLES vertellen. Doodziek werd ik ervan. Het is oke dat je geen ervaring hebt met kamp of wat dan ook, maar je kan best betrokkenheid tonen of je best doen of om hulp, initaief vragen zoals de rest deed. De rest deed het supergoed. Liz, Emily & Ernest zijn echt leuk. Liz komt uit California & Emily uit Manchester, & Ernest uit Conneticut. Ernest is a typical African-Amerian guy, zoals ze t hier zeggen. Hij zegt dingen zoals'' He Girl, what u doing? '' Oh no you didn't! Hilarisch! Omdat ik de cabin leader was had ik dagelijks gesprekken met Matt onze village leader hoe het ging met de staff etc. Matt vond het ook niet normaal, en ging er met haar erover praten. Nu is ze volgende week relief staff, dan valt ze in voor mensen die die dagdeel vrij zijn. Ik hoorde haar zeggen..'' That means i dont have 2 do much'' Ik kon me gelukkig inhouden. Ik moet echt leren om aardig te blijven, maar heb het ook meerdere keren tegen Matt gezegd dat ze echt het toppunt was en dat ik me niet kon inhouden. Als ik haar aan het commanderen was dan luisterde ze. Ik kan nog veel meer dingen over haar vertellen zoals dat ze kampers heeft laten vallen tjdens het lopen, nooit iemand eten heeft gegeven, altijd 3 x voor haar zelf opschepte, nooit aan de kampers vroeg of ze meer wilde of wat dan ook. Genoeg over haar. De week was vermoeiend, maar ging gelukkig snel voorbij. Wat er ook gebeurd was deze week is dat Hannah, ze werkt in mijn village en ik heb orientatie met haar gehad. Ze heeft de swineflu en is naar huis gestuurd. Dat betekende dat de cabin met wie ze werkte ook naar huis is. Alle kampers zijn donderdagavond naar huis gegaan. 2 kampers waren dinsdag al naar huis omdat ze ziek waren. Ze werkte met Amy & Sam en Jarrod. Sam & Jarrod zijn naar huis. Maar Amy is in quaratine omdat ze niet naar huis kan. Ze woont dus vanaf donderdagavond in Aspen samen met Caitlin, want Caitlin had met hun geslapen tijdens het kamperen. Sam, Amy & Caitlin vertonen geen symptonen, als ze vanmiddag geen koorts hebben ofiets dergelijks dan mogen ze eruit. Sam kom wss morgen terug. Hij heeft nog geen symptonenen, gelukkig ;) Ik was me best wel zorgen aan het maken aangezien ik samen met Sam dinsdagavond in Hannah's auto heb gezeten op onze vrij avond. Maar Sam heeft ook geen symptonen. Ik ben voor de zekerheid maar naar de healtcentre gegaan, ze hebben me gecheaked. Ik had alleen last van mn keel. Maar er is niks aan de hand. Hopelijk komen ze er vanmiddag uit en kunnen we met zn allen naar Minneaopolis vanavond voor the 4th of July! Dat was dus best wel hectisch, iedereen heeft er een brief over gehad etc. Ze zeggen dat ze het onder controle hebben.
Voor de rest werk ik volgende week met Katy & Mel, en hebben we 5 mannen. Weer mannen, haha. Ze zijn allemaal zelfstandig. Ik heb net in de aanmeldingen gekeken en 1 is bipolar en de ander heeft schizofrenie. Ik ben benieuwd. Oh ja we zitten in het huisje Brown Trasher, daar werkte dus de mensen vorige week die nu allemaal naar huis of in quarantine zitten. Maar ze hebben het gisteren grondig schoongemaakt.

De weken vliegen hier echt voorbij, voor ik het weet ben ik thuis.

Oh ja de foto's staan online op mijn hyvespagina.

lisa-col.hyves.nl

Dikke kus!!

  • 04 Juli 2009 - 15:26

    Babette:

    Hee Lisa!!

    wat ben jij goed bezig daar! en wat heb je je veel aan al je sterrenkroos-ervaring! nu nog een beetje oefenen met de tactiek van de zonnestraal en alles komt goed ;) neehoor, begrijp volkomen dat zo'n lapschwanz je t leven zuur maakt en je haar t liefst de waarheid wil vertellen.. succes komende week, ik zal al mn psycho-kennis naar je sturen!!

    dikke kussen!

    ps: ik zal je binnenkort eens een update via de mail sturen, interessante wendingen in t leven van babsie ;)

  • 04 Juli 2009 - 16:31

    Claire:

    Wat een geweldig verhaaltje weer. Je maakt het wel mee zeg pff. Volgens mij als jij terugkomt moet je eerst 10 jaar bijkomen;) nee geintje.

    Maar goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt!!!

    Kus Claire

  • 04 Juli 2009 - 17:47

    Mama:

    Ha liefje,
    Jaja nu kom je je zelf tegen,vervelend he als ze de kamer niet opruimen........
    Hou goed de symptonen in de gaten wat betreft de swineflu.Hier verder alles ok,morgen vieren we Nick zijn verjaardag,en ik heb een extra weekje vrij.Zal van de week weer ff je boekjes opsturen,nog meer wensen?Ben benieuwd hoe "the fourth of July"daar gevierd wordt.
    Nou Schatje,ben supertrots op je,take care and millions of KISSESXXXXXXXXXXXXX

  • 04 Juli 2009 - 21:21

    Sabrina:

    hey hey meis,

    ik had die kayle al afgemaakt denk ik zo.. hahah met dr luie reet.. pfff.. wat een geval.. goed van je dat je je zo kan inhouden;)

    Ik ben erg blij dat je het zo naar je zin hebt.. maar ben ook blij als je weer terug bent;) hihi..

    En mooi als Sam terug komt.. heb je weer wat te doen daar:P:P

    Nou meis.. verheug me op je volgende blog:P

    Dikke Kussss Mis je!!

  • 05 Juli 2009 - 10:12

    Eline:

    Heeyyyy meis, zwaar kut van dat meisje maar hé: zegt meer over haar dan over jou!! Je hebt het goed opgelost meis.. Ben trots op je :D

    Het pakketje is bijna klaar, dus je krijgt een Hollandse lading dalijk binnen!!

    Heel veel plezier komende week/weken en we bloggen/hyven/mailen!!

    xxxxxx

  • 05 Juli 2009 - 11:42

    Marie :

    hee lisa mooie foto s op hyves.je hebt t maar druk daar we gaan straks naar je vader en moeder de verjaardag van nick vieren .mis je t thuisfront al of heb je t daar te druk voor

  • 13 Juli 2009 - 18:41

    Annelieke En Sjoerd:

    Hee die Lisa,
    Ik lees je berichtjes nog altijd hoor!
    Vind het allemaal erg stoer.
    Hier alles ok!
    Jasmijntje wordt overmorgen alweer 1 jaar!
    Liefs, Annelieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

The big American dream

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

Weer thuis

08 Augustus 2009

One week left

01 Augustus 2009

Counting the days

25 Juli 2009

Tussen evaluatie

18 Juli 2009

Cold as hell
Lisa

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 34924

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 05 Augustus 2014

Zuidoost-Azië!

16 Februari 2012 - 28 Maart 2012

Afstuderen op Curacao!

30 Juli 2011 - 28 Augustus 2011

Uganda, de parel van Afrika!

28 Mei 2009 - 16 Augustus 2009

The big American dream

Landen bezocht: