Camp Friendship Ventures - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lisa Collins - WaarBenJij.nu Camp Friendship Ventures - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Lisa Collins - WaarBenJij.nu

Camp Friendship Ventures

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

31 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eindelijk vrijdagavond kwamen we aan op het kamp. Inge en ik hadden een soort van taxi besteld om ons naar het vliegveld te brengen, aangezien dit goedkoper was. De andere nederlanders die ook in het hostel zaten waren met zn 4en naar het hostel gekomen per taxi en waren een leuke 190 dollar kwijt, wij 60 dollar..wat wel normaal is. De taxi deed er 2 uur over, normaal 3 kwartier. Dus we kwamen best laat aan op het vliegveld, natuurlijk deed de online cheakin het niet bij ons..ik was aardig aan het stressen. Eindelijk waren we n Minneaopolis aangekomen waar Miranda stond om ons op te vangen. Inge en ik waren samen met Jana uit Tjeschie en Katleen en Louina uit Engeland. Katleen komt uit Liverpool.. scouser!! En ze vindt Steven Gerrard ook het einde (L) Toen we aankwamen werd ik opgewacht door Matt, hij is de villageleader. Het kamp heeft allemaal verschillende huisjes, en ieder huisje heet een villageleader..waar je naartoe kan met problemen etc. Hij slaapt ook bij ons in het huisje. Matt komt uit Engeland en is erg relaxed. Toen ik aankwam waren er al heel wat meiden in het huisje. Allemaal komen ze uit Amerika, behalve mijn roommate Amy uit Nieuw-Zeeland, een heuse kiwi!, ze is erg gezellig. De meiden uit Ameria komen o.a. uit Missippi, New Jersey en gewoon hier uit de buurt. We zijn nu in totaal met zn 16en. Er zijn 2 jongens bijgekomen, allebei uit Amerika. En nog 2 meiden uit Polen. We hebben deze week orientatie, veel trainingen over syndromen, gedragsproblemen etc, maar ook elkaar leren kennen en leuke dingen doen. Gisteren hadden we vooral veel orientatie in de gymzaal, erg vermoeiend. Vandaag weer hetzelfde. Om 8 uur ontbijten.. en toen vanaf 9 tot half 1 trainingen. half 1 eten, toen een uurtje rusten en toen haden we teambuilding spellen. Het eten valt hier trouwen reuze mee! Ik had het veel erger verwacht..vanmorgen hadden we scrambled eggs met ham, blueberry muffins en fruit. Voor het middag eten een soort van taco mix. En voor het avondeten pasta. Matt vertelde dat het een soort van health/fitness year is dus het kamp wil het erg gezond houden. Het valt wel heel erg op dat de bazen hier erg vol zijn van zichzelf en van het kamp. Lekker Amerikaans.
We hebben net training gehad in het zwembad, hoe je moet zwemmen en blablablabla. Om half 10 hebben we een vergadering in het huisje. Voor heel de week hebben we een schema.
Er zitten trouwens nog 2 andere NL meiden hier, erg leuk. Maar die zie ik niet zoveel, je trekt sowieso veel met je eigen groep op. Over een week komen de kinderen pas, en je gaat ook samenwerken met iemand waar je nu mee in het huisje zit.

Oh ja, op de een of andere manier weet ik niet hoe ik de foto's erop moet zetten..de computers hier zijn erg beveiligd.

Beetje jammer..

Dikke kus!!!

• 01 Juni 2009 - 01:47

Renee:

yeah ik ben de eerste:D

Leuk hoor Lisa dat je het er zo naar je zin hebt! En straks met de kindjes wordt het alleen maar leuker ipv al die trainingen!:D

Veel plezier nog, en ik blijf je verhaaltjes lezen hoor!

Kus

• 01 Juni 2009 - 08:36

Robbert En Nicole:

Klinkt wel iets te sportief hè? Is heel wat anders dan op Sterrenkroos ;) Geniet er van en met je kindjes erbij wordt het alleen maar leuker!!!
    xxx

• 01 Juni 2009 - 09:23

Rick:

Health year met blueberry muffins zeitie, écht! Gelukkig heb je 4 jaar op school gezeten voor wat je daar in 1 week krijgt.

Veel plezier, dude, kuss xx

• 01 Juni 2009 - 13:05

Peter:

Hoi Lisa,

Goed naar je zin dus! Mooi zo.. geniet er lekker van. Wat zul jij goed engels praten als je terug komt. We zien je weer in augustus en dan kun je were gelijk aan de slag.

• 01 Juni 2009 - 14:31

Mama:

Ola Schatje,
    Nou we zijn net terug uit Dublin,en uitgeteld...
    Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt,en nog geen heimwee.
    Nou,keep in touch&LOVE YOU!!!!!!!!!!
    Mamaxxxxxxxxxxx

• 01 Juni 2009 - 17:56

Eline:

Klinkt echt superleuk! Ik ben benieuwd naar hoe het is als de kindjes er ook zijn haha. Is het er erg warm? Hier smelt je weg dude

Haha, latersss (H)
    xx

• 01 Juni 2009 - 20:00

Rosanne:

Lisa,

Wat leuk om te lezen allemaal..

Super veel succes! Niet te veel sjansen met die Amerikaanse mannen ;) hihi..

Ik blijf je verhaaltjes volgen hoor..

Kusss

• 01 Juni 2009 - 22:05

Dwars:

Stevie G --- Scouser ;)
    Anyway, veel plezier daar... klees je log met veel plezier...

oow enne 14x (!) ;)

• 02 Juni 2009 - 07:00

Jessica:

Hola Lisa!

Ik heb je na de laatste gezellige afgelaaie party in het mooie prinsenbeek nit meer gezien om je ontwijs veel plezier te wensen?!
    Bij deze dus nog!
    En vooral,...geniet!

Ik ga je volgen!!

Have fun! En maak er een onvergetelijke tijd van!

Liefs

• 02 Juni 2009 - 09:18

DUDE:

Andere dude,
    En heb ik teeel gezegt;)
    Ik ben jaloers haha.. geniet ervan, super om jou verhalen te lezen..
    Dikke kus(K)

• 04 Juni 2009 - 19:07

Marcha:

Lisaaa....

Leuk hoor om je verhaaltjes te volgen.. Zal wel tof worden als de kindjes volgende week komen..

Niet te veel gesjans hee met de Amerikaantjes :)

Ik houd je site in de gaten meis..

X Marcha